Thursday, August 27, 2009

Singgahan ke-23 ~ Hati ku Bersyukur Di Bumi Ini ~

Salam..

After rest for a few days, i'm back to starting my work..cewahhhhh...omputih lak kuar...hehe..rehat rehat rehat sehingge menyebabkan aku mls nk kje smule..hehehe..aura xbaik cm2 tau...no Ratu no Ratu..de beberape agenda yg membuatkan hati ku ini berbunga sakura..akeke..1st, aku lulus 2nd test with JPJ for my liciens driving, 2nd, hati aku tenang dlm bln pose ini. Seperti Allah s.w.t menganugerahkan aku nikmat dalam bln Ramadhan yg Mulia ini..Alhamdulillah...Perjalanan aku lancar, mudah2an mendapat berkat di bulan yang mulia ini oleh-Nya.

Kemerdekaan akan kunjung tiba dan jatuh pada hari Isnin, maka, cuti lagi la aku..hehehe..Kemerdekaan kali ini unik sedikit sbb jatuh pada bulan puasa. Macam mane la agak nye ank2 mude diluar sana menyambut kemerdekaan ye? Sebab aku tgk yang lepas2, mereka sambut dengan pelbagai budaya yang tidak sihat. Kenapa tidak disambut dengan melakukan Solat Hajat bg terus mengamankan bumi Malaysia ini? Kenapa tidak diadakan bacaan ayat2 Al-Qur'an bagi memanjat kesyukuran pada Illahi kerana dirkurnia kemerdekaan? Kenapa tidak dilaksanakan kenduri atau majlis2 yang membawa keberkatan? Semua yang telah aku lihat sejak aku menginjak dewasa, kerayaan yang dilakukan oleh anak pelapis bangsa adalah dengan membuat konsert yang tidak de tujuan yang baik. Memusnahkan hidup sendiri, mengikut2 trend barat. Aku tak paham ape yang di maksudkan kemerdekaan oleh mereka. Mungkin sebab mereka tak pernah merasa pahit getir perjuangan orang2 dulu sehinggakan mereka menyambut Kemerdekaan sebegitu sekali. Tiada kesyukuran pada diri mereka. Adakan kesyukuran yang akan mereka peroleh setelah mereka sendiri yang akan menjalani masa lampau? Aku juga anak remaja yang mempunyai jiwa n perasaan ingin bersuka ria tapi aku takkan pilih dengan cara yang gelap dan lampau untuk mencari keseronokkan... Semoga bumi Malaysia aku akan terus mendapat keberkatan dari pencipta Yang Maha Esa..Amin..

oklah..aku de kje yang sedang menunggu..tata

1 comment:

  1. congrats lulus test jpj..
    selamat menyambut bulan kemerdekaan..

    ReplyDelete