Friday, October 2, 2009

Singgahan ke-28 ~ Coret-coretan Kata ~

Salam

Ke'busy'an aku membuatkan aku terabaikan blog aku ini. Ingin mem'update'kan cerita terbaru tetapi selalu tergendala. Kisah2 Hari Raya tak dapat aku coretkan disini.. sedih sebab tertinggal..huhuhu... Baru2 ini syarikat aku menghantar lagi student, maka terpaksalah menyelesaikan tugasan yang diberi dengan kadar kelajuan segera.. Kerja yang tak henti2..Penat..Adik aku, Effy, dah dekat sebulan duk sana. Harap dia selesa dan suaikan diri dengan keadaan disana. Baru2 ni dia ade 'sms' kat aku mengenai live dia disana. mencabar gak dengan karenah senior disana. Masa sampai disana, jatuh sakit. Aiii, lemah tul antibody dia. Harap badan je besar (muahahaha)... Aku de terpikir nak wat bisnes..Bisnes ubat. Yang 2 akan aku citerkan pada mase akan datang. nak cari duet lebih sikit. Almaklumla, ekonomi sekarang ni kite kena kejar. Majukan hidup.

*MENGENAI GEMPA BUMI DI INDONESIA*
Rasa amat kesian dengan apa yang telah berlaku disana. Sadis sekali melihat kemusnahan yang berlaku. Kehilangan nyawa, harta benda, sanak saudara. Ini kali kedua gempa yang kuat dalam masa terdekat ini. Ia seperti mengingatkan kita bahwa akhir hari dunia telah hampir tiba..Nauzubillah... Bukan hanya di Indonesia malah di Filipina dan Jepun jua terjadi seperti ini. Kerosakkan & kemusnahan yang berlaku amat teruk. Ada hikmah disebalik semua ini. Aku harap aku dapat mencapai impian sebelum dunia ini mengakhiri hayatnya. Aku pohon pada penciptaku, Ya ALLAH.

No comments:

Post a Comment