Tuesday, September 15, 2009

Singgahan ke-26 ~ Kepergian Anda ~

Salam..

Adakah sayu? Adakah pilu? Adakah gembira? yang pasti, keberangkatan mereka disambut dengan pelbagai emosi dan xterkecuali famili aku sendiri (tp aku maintain jek..hakhakhak..) Ini adalah kisah keberangkatan separuh daripada rakyat Malaysia a.k.a students Malaysia menyambung pelajaran ke Mesir yg dikelola oleh syarikat aku.. (bukan berniat nak pisahkan ank mereka dari famili mereka yerr).. Atas sebab tanggungjawab yg suci lg murniMySpace , mereka dihantar menyambung pelajaran mereka dalam bidang2 yg mereka pilih sendiri. Semalam, 14.09.09/24 Ramadhan 1430H, adik aku Siti Effy Syazliana Binti Roslan telah pergi ke Mesir jua kerana dipaksa oleh aku (cewahhh) utk menyambung pelajaran disana. Harap2 dia pilih bidang Pergigian lah.. perhhh, jelep plak aku tgk dia naik kapal terbang, kompem 1hari nnt aku nk naik gak..lalalalala.. Masa di boarding 2, mak ayah n mimi diselubungi kesedihan..aiii...''sori la effy, akak xnanis pn hang p.sbb akak fikir hang bkn nk p beperang pn..hakhakhak..n yg penting, jgn luper blikan tudung tau..lalalala..well, hang belajar rajin2 ye..jgn hampakan mama, especelli mama la yer...kalu hang blh carry dentist, hang amek la dentist.kalo xleh carry, jgn pakse otak + diri takut nnt failed lak..kuskuskus..kalo hang failed, thn depan jgn harap hang blh balik mesia, hang kawen la dgn pak arab kat sn k....MySpace

Hang jangan nak pikir psl famili kat mesia jek. Pikir pasal study hang. Jangan wat mama sedih nnt kalo hang failed, sure la akak akn sekat hang dari balik ke mesia..pasti2..MySpace..sure kan hang dapat mumtaz @ jaid jiddan, snng sket nak dptkan pinjaman MARA @ JPA. Ingat yer... Maka hang perlu belajar cmni MySpace cmni MySpace n cmni MySpace jgn nak jd cmni ye MySpace , kalu akak tau hang jd cm2, siap la hang..
Besar harapan famili kita kat hang ni tau. Hang pun tau kan..ok2..ape2yang hang xtau nnt, hang refer pd senior k @ YM je akak k..
tata...
p/s: jgn nk sedih2 sbb kami sdng happy..hahahahaMySpace. Kurangkan makan yer. Jangan nak jd doktor gemok lak nnt..

1 comment:

  1. Smoga adik ko berjaya manggapai cita2 dia...
    btol k ni ko x sedey?
    hehehe

    ReplyDelete